Forlænget weekend til London

Fredag i vinterferien tog vi på en forlænget weekend til London. Det er mit første besøg i byen og det har været en rigtig dejlig tur med masser af oplevelser. Vi havde håbet på at det ikke ville regne, mens var derovre og vi har bare været så heldige med vejret. Det har været helt forårsagtigt med sol og temperaturere helt op til 10 grader og flere steder så vi påskeliljer og frugttræer i blomst.

Det var skønt skønt med sol og lidt varme da vi har været ude på tur det meste af tiden. London er en rigtig spændende by, hvor man selvfølgelig ikke kan få det hele med på en forlænget weekend. Derfor havde vi også planlagt lidt hjemmefra.

Vi ville gerne se, prøve og besøge:

• Skygarden og London City
  • Portobello Road/marked og Notting Hill
  • Soho og gaderne deromkring
  • Drikke afternoon tea et rigtigt hyggeligt sted
  • Harrods
  • Hydepark og området Paddington

Vi boede på et hotel i bydelen Paddington ikke ret langt fra Hydepark, som er et udmærket sted at bo. Vi købte hver et Oysterkort som man fylder op med penge efterhånden, som man bruger det. Vi købte det i en Underground station og det gælder både til bus og undergrundsbanen, som kører hele tiden. Hvis man har en app på sin telefon med google maps, så kan man se hvornår både bus og tog kører, det er så nemt og kan anbefales.

Vi ankom til London ved 13 tiden og efter en gåtur i området var vi blevet noget så sultne. Valget faldt på en libanesisk restaurant da vi fra et af vinduerne  så flere der sad med en meget indbydende menu. Vi valgte noget af det samme og med friskpresset æblejuice til. Det var meget lækkert og særlig deres falafler er virkelig gode.

Vi gik også en lille tur i Hydepark og der er de sødeste små egern som helt sikkert er vantil at blive fodret. De var meget nysgerrige og tillidsfulde. Vi havde dog ikke mad med til dem.

Efter det dejlige måltid hos Al Arez fik vi kaffe og kage hos Snowflake som også sælger dejlig is.

Det har været dejligt lige at mærke foråret og hvad der snart venter os, trods prognoser om masser af frost og kulde de nærmeste dage.