Råsyltede jordbær med chia

IMG_3285

Søndag havde jeg sådan lyst til jordbær og heldigvis er der stadig et lille lager af frugt og bær i fryseren. Jeg tog en lille portion jordbær op og hældte dem op i et sylteglas sammen med chiafrø og friskpresset appelsinsaft. Af sødning har jeg brugt ren vaniljepulver, birkesød og stevia dråber. Alle tre produkter som ikke går ind og påvirker vores blodsukker, som sukker ellers gør. Det smager sødt og dejligt, så dejligt at jeg allerede har lavet en ny portion igen. Det tager ingen tid at lave og man kan bruge forskellige frosne bær. Er det købt bær anbefales det at de gives et lille opkog først pga. kolibakterier. Mine er plukket i haven med rene hænder så jeg tager chancen uden et opkog.

Det smager skønt af sol og sommer hvilket også er dejligt på denne årstid. Jeg bruger bl.a råsyltede jordbær til et lille sundt mellem måltid, ovenpå nybagte boller eller som en dessert. Til et mellem måltid har jeg hældt en del af den råsyltede jordbær ned i et glas,  lidt naturel soya yoghurt ovenpå og sluttede med et lag honningristet chokolade granola på toppen. Alt sammen super sundt med en sød lækker smag uden at være syndigt. 

IMG_3286IMG_3294

Råsyltede jordbær med chia:

  1. Hæld de frosne jordbær op i et sylteglas.
  2. Tilsæt appelsinsaft sammen med de øvrige ingredienser. Rør det sammen og lad det stå til jordbærrene er tøet op. Rør det godt sammen og stil det på køl.
  3. Opbevares på køl i op til 4-5 dage.

IMG_3296

// Indlægget indeholder affiliate links

Print Friendly, PDF & Email

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Latest from Instagram

Copyright © 2018 · Theme by 17th Avenue

Translate »
Menu Title